Certifikované přírodní materiály nejvyšší kvality
Produkty využívají i olympijští vítězové
Při objednávce nad 3 000 Kč doprava zdarma

Sportovní doplňky stravy a děti

9. 1. 2018

Mnoho lidí vnímá sportovní výživu a doplňky stravy jako nevhodné pro děti a mládež. Považují je za umělé, chemicky upravené a jako takové škodlivé pro jejich ratolesti. Avšak sportovní výživa je z velké části koncentrovaná, dobře stravitelná, vyvážená a splňující všechny požadavky pro pohodlné užívání během náročného studia, tréninků a závodů.

Je zřejmé, že sportující mládež má vyšší požadavky na příjem energie a proteinů než běžný dospělý jedinec. Děti jsou náchylnější ke špatnému stravování a to z několika důvodů: preference nezdravých potravin, nepravidelnost přijímané stravy a nedodržování rad od rodičů. Z těchto a mnoha dalších důvodů, bychom měli zvážit doplnění stravy sportovní výživou vzhledem k příjmu bílkovin a spotřebě energie. Ve výsledku mohou být doplňky sportovní výživy doporučovány podobně jako pro dospělé, například pokud jde o užívání sacharidových nápojů nebo třeba elektrolytů během fyzické aktivity, která trvá déle než hodinu. Ihned po ukončení tréninku můžeme zvolit regenerační proteinové nápoje a v průběhu dne dobře stravitelné  energetické tyčinky, zejména pak před energeticky náročnou aktivitou.  Zaměřme se hlavně na dny, které jsou náročné na fyzické i psychické aktivity. Děti nejsou zodpovědné při dodržování dietních doporučení, tudíž potřebují naši pomoc a kontrolu.

Jako malou vsuvku zmíníme zvláštní pozornost týkající se zdraví dětských zubů. Cukry a kyseliny v nápojích způsobují vznik zubních kazů. Neustálé popíjení sladkých nápojů, třeba i džusů je pro děti zvlášť nevhodné. Opatřením mohou být sportovní nápoje bez agresivních kyselin, popíjení čisté vody a správná zubní hygiena.

Na druhou stranu se nám může zdát nevhodné používání doplňků jako kofein, kreatin, beta-alanin, carbo-loading. Všechny zmíněné doplňky by měly být považovány za vrchol potravní pyramidy pro dospělé a většina z nich jsou nevhodné pro děti a mládež.

Na závěr stručný výčet obecných pokynů a doporučení pro sportující děti a mládež…

Hydratace ve sportu je jeden z nejdůležitějších faktorů, ovlivňujících výkon. Žízeň je hlavní příčina příjmu tekutin. Děti v porovnání s dospělými sportovci mnohem častěji  zapomínají doplňovat tekutiny. Nejlepší rada je používat sportovní nápoje bez kyselin, kdykoliv potřebují doplnit a pokrýt chybějící energii. Nebo vyzkoušejte šumivé tablety, které přidáte do vody nebo čaje. Pro příklad SPONSER COMPETITION, ELECTROLYTES, MALTODEXTRIN 100.

Energie ve sportovních tyčinkách je také velmi dobře využitelná a tyčinky vynikají výbornou stravitelností. Používejte je před, během i po sportovní aktivitě nebo se výborně hodí jako energie sbalená na cesty a různé sportovní akce. Také sacharidové gely by mohly do jisté míry plnit tento účel, ale výhradně při závodech. SPONSER nabízí několik produktů jako HIGH ENERGY BAR, CEREAL ENERGY PLUS, OAT PACK.

Proteiny jsou důležitým stavebním kamenem pro růst a vývin svalů, šlach, chrupavek a kostí. Dodržujte pravidlo, že denní příjem bílkovin je 1,5g – 2g na 1 kg hmotnosti. Výhodné je k porci proteinu po cvičení přidat 30-50 g sacharidů a to v průběhu 1. půlhodiny po ukončení výkonu. Každé 3-5 hodin by dítě mělo dostat 20-30 g proteinu. Takové dietní doporučení můžete dodržet kvalitní stravou a použitím sportovní výživy SPONSER jako WHEY ISOLATE 94, protein-sacharidové nápoje RECOVERY DRINK, RECOVERY SHAKE, PRO RECOVERY, tyčinky PROTEIN 34/36, předem připravené nápoje PRE&AFTER nebo PROTEIN DRINK/SMOOTHIE.

Pokud jde o kofein, tak poslední studie  obecně výslovně nevyjadřují obavy u užívání kofeinu u dětí a mládeže.  V porovnání s užíváním kreatinu, který může způsobit svalovou disbalanci, špatný vývin atd., se jednoznačně jeho užívání nedoporučuje dokud není ukončen růstový vývoj jedince.

Cílený carbo-loading můžeme považovat jako dočasné opatření před závody zejména vytrvalostního charakteru nebo jako dočasné opatření  v případě nedostatku energie nebo důsledku vzrůstu energetické spotřeby a nutnosti jejího pokrytí v různých situacích jako jsou například tréninkové kempy  nebo  při  nutností nabrání váhy a růstu. SPONSER CARBO LOADER užíváme 2-4 dávky denně po určitou dobu, tento speciální produkt pomůže získat energii, kterou bychom jinak těžko získali z běžné stravy.

Na závěr je dobré zmínit, že jakákoliv dietní doporučení je pouze tak dobré, jak je dodržováno! Respektujme racionální přístup založený na vyvážené stravě a zkusme najít vhodný  nutriční režim, který bude dítěti vyhovovat, přijme ho za svůj a bude rádo a svobodně dodržovat.

ELECTROLYTES- speciální řešení pitného režimu

18. 12. 2017

Sportujete i v zimních měsících? Nepodceňujte pitný režim!

V chladných měsících se sportovní aktivity mnohých z nás přesouvají  z venku do vyhřátých sportovních sálů. Správné stravování je často probírané téma, ale zapomínáme na pitný režim a s ním spojené doplňování minerálních látek.Nejde jednoduše doporučit kolik a jak byste během sportu měli pít, ale všeobecně platí, že čím více se potíte, tím více by jste měli přijmout tekutin. Například běžci i cyklisté využívající trenažéry v uzavřených místnostech nejsou již přirozeně ochlazováni proudícím vzduchem a jejich potivost se výrazně zvyšuje.

Pro řešení pitného režimu již nemusí být voda dostačující a mnohem vhodnější  jsou nízkoenergetické nápoje ve formě elektrolytů. Jeden z nejdůležitějších je sodík. Sodík získáváme nejen z kuchyňské soli a potravin, ale právě i ze sportovních nápojů jako je SPONSER ELECTROLYTES. Obsahuje sodík, draslík, hořčík, vápník, chlorid a zinek. Na jednu porci má méně než 10 kalorií!
I z tohoto důvodu je tento sportovní nápoj pro všechny, kdo přes zimu trénují v oblasti aerobního pásma, pracuji na rozvoji obecné vytrvalosti, zlepšení spalovacích mechanismů a jejich cílem není prioritně výkon, ale udržení udržení či redukce váhy nebo udržení výkonnosti pro náročnější venkovní tréninky

Jedna šumivá tableta stačí na 500-750 ml vody, neobsahuje lepek ani laktózu a má velmi příjemnou chuť (citron nebo mix ovoce)

Mezi sportovci je užívání elektrolytů během zimních měsíců efektivní a žádoucí. Proto má SPONSER ELECTROLYTES úspěch díky svému složení a praktickému balení, které můžete nosit při sobě třeba ve sportovní tašce. Nemusíte nic měřit ani odsypávat, šumivá tableta se jednoduše rozpouští a nezůstává usazená na dně sportovní láhve.

Výkonnost je přímo úměrná kvalitní regeneraci

8. 9. 2017 ,

Mnozí sportovci věří, že výkonnost zvyšují během tréninku, ale opak je pravdou. Trénink pro tělo znamená stres, zátěž, únavu a vyčerpání. Jak a kdy je tedy vhodné dodat potřebné doplňky stravy a pomoci tělu zregenerovat?

Ve fázi regenerace roste výkon, protože tělo se snaží přizpůsobit a připravit se na další zátěž. Proto by se měla brát jako velmi podstatná součást tréninku!

Jak a kdy tedy začíná proces regenerace?

30 minut po tréninku začíná první fáze tzv. anabolické okno. Tělo regeneruje, opravuje poškozená svalová vlákna a staví i nová. A doplňuje důležité zásoby glykogenu, nezbytné pro vytrvalostní sport.

Naše buňky jsou otevřeny všemu, co tělo přijme a proto doporučujeme velmi dobře vstřebatelný nápoj PRO RECOVERY 44/44 nebo 50/36.

Kombinace CFM Whey proteinu, rychle dostupného bramborového a vaječného hydrolyzátu a micelárního Kaseinu představuje řešení rychlého a pomalého předání aminokyselin do krve. Karbohydráty ve formě ječmenného a rýžového škrobového hydroizolátu zajišťuji regeneraci glykogenových zásob. Navíc jsou přidány colostrum-mlezivo (první mléko od krav), L-carnitin a L-Glutamin

Součástí je rovněž VITARGO, což je patentovaný ječný sacharid s 100x větší molekulovou hmotností než maltodextrin. To má za následek velmi nízkou osmolitu a 70% rychlejší uložení glykogenu ve svalech.

Doporučujeme všem sportovcům pro které je důležité chránit si imunitní schopnost organismu a zvyšovat výkonnost. Důkazy o tom, že volné radikály vznikají při intenzivních fyzických aktivitách existují. Mají devastační vliv na svalové buňky, vlákna a úpony, ale i choroby. Chraňte se proto vyváženým zdravým jídelníčkem a vhodnými doplňky stravy Sponser.

PRO RECOVERY je náš favorit, ale vhodnou alternativou, kterou Sponser nabízí je také RECOVERY DRINK a RECOVERY SHAKE.

Ideální nápoj pro sportovce – 2.díl

10. 8. 2017

Často se setkáváme s klienty, kteří si neví rady s výběrem sportovního nápoje pro sebe nebo své blízké. Rozhodli jsme se pro vás sepsat seznam nejobvyklejších dotazů. Víme, že existuje obrovské množství značek a typů, proto vám poskytneme odpovědi a informace týkající se této problematiky.

Proč se sportovní nápoje rozdělují na tři druhy a nestačí jen jeden?

Základem  při rozdělování sportovních nápojů je jejich osmolarita, čili množství osmoticky aktivních látek v rozpouštědle (hustota,koncentrace). Obsah osmotických látek v nápoji se srovnává s obsahem v krevní plazmě. Jednoduše mají jinou koncentraci minerálních iontů, vitamínů a energie na jednotku tekutiny. Sportovní nápoje, které svým obsahem těchto látek odpovídají krevní plazmě a mají tak stejnou osmolaritu, se označují jako isotonické nápoje. Je-li osmolarita nápoje nižší, patří do skupiny hypotonických nápojů, pokud zase výrazně vyšší, jde o nápoje hypertonické.

Kdy zvolit isotonický sportovní nápoj?

Isotonický nápoj se hodí při intenzivním tréninku, který nepřesahuje 60 minut. Jako je trénink v posilovně, squash nebo spinning. Při vyšší míře užívání by mohl zapříčinit to, že tělo v sobě bude mít větší množství minerálů než je potřeba. Člověk by se cítil unavený a jeho výkon by klesl. Isotonické nápoje mají koncentraci, která se podobá krvi. Proto je rychle absorbován do krevního oběhu, pomáhá předejít dehydrataci a také poskytuje energii ve formě jednoduchých cukrů.

Kdy zvolit hypotonický sportovní nápoj?

Hypotonický nápoj je vhodný při jakékoliv sportovní aktivitě. Zejména při delší než 60 minut. Hypotonické nápoje mají koncentraci nižší, než je ta v krvi. Proto se tyto nápoje absorbují do krevního oběhu ještě rychleji než isotonické.  Mohou se užívat i během dne například v práci.

Co je hypertonický nápoj?

Hypertonický nápoj má koncentraci vyšší než krev, to může způsobit dehydrataci. Pro sport jsou nevhodné. Obecně se jedná o nápoje s obsahem sacharidů vyšším než 8%. Jsou to nealkoholické nápoje, které jsou právě uváděny na sportovním trhu. Vzhledem k problému s dehydratací je nevhodné tyto nápoje užívat při běžném cvičení. Za hypertonický nápoj můžeme považovat například džus.

Jsem sportovec amatér – stačí mi jen obyčejná voda?

Voda patří mezi tekutiny, které mají koncentraci iontů nižší než krevní plazma, je tedy hypotonická. Velkou předností hypotonických nápojů, tedy i vody je, že se na rozdíl od nápojů isotonických a hypertonických velmi rychle vstřebávají a rychle doplní chybějící tekutiny. Pouze na pití vody se však nelze omezit v případě, že velmi intenzivně sportujete déle než 1,5 hodiny. A to platí i pro amatérské sportovceJ  Proč? Protože během intenzivního výkonu ztrácíte tekutiny, ale i minerální látky ( sodík a draslík), které v organismu zajišťují tzv. elektrolytovou rovnováhu. Pokud tedy v horku, při namáhavém sportu pijete jen vodu, vězte, že spolu s vodou, která z vás odchází, doslova vyplachujete z organismu minerály. Ty při dalším pití vody znovu a znovu ředíte.

Co znamená dehydratace?

Nedostatek tekutin v těle se projeví  únavou, ochlazením těla, zpomalením regenerace organismu a dokonce i svalovými křečemi. Svalové křeče jsou jedním z nejvíc obávaných obtíží při sportu. Vážné nebezpečí nastává, pokud si sportovec těchto varovných signálů nevšímá a snaží se přicházející únavu a malátnost překonat.Takové úsilí zákonitě končí celkovou dehydratací organismu a je vážně nebezpečná.

Můžu namíchat sportovní nápoj i dětem?

Dětský organizmus je velmi citlivý na ztráty tělesných tekutin a riziko dehydratace je vyšší než u dospělých. Při cvičení ve vlhkém a teplém prostředí bývají děti ohroženy více než dospělí.

U dětí je produkce potu nižší a obsahuje méně iontů Na+ a Cl-. Proto se k hydrataci dětí používají méně koncentrované nápoje s nižší hustotou. Při běžném tréninku dětí doporučujeme pro rychlou rehydrataci hypotonický nápoj  Sponser Competition.

L-GLUTAMIN – další z opravdu funkčních suplementů, který oceníte

21. 7. 2017

Glutamin je nejrozšířenější aminokyselinou v těle, v kosterním svalstvu představuje až 60 % celkového množství aminokyselin. Slouží jako stavební látka bílkovin, nukleotidů a dalších aminokyselin a je hlavním zdrojem paliva pro buňky.  Většina aminokyselin má mnoho důležitých funkcí, glutamin je ale tou nejuniverzálnější. Popsali bychom mnoho stránek studiemi a důkazy, že se jedná o opravdový klenot mezi sportovními doplňky stravy. Ale zaměřme se na zkrácený výčet těch nejdůležitějších funkcí, které vás mohou zajímat.

A jaké to tedy jsou?

Glutamin je důležitou součástí metabolismu dusíku, produkce močoviny v ledvinách a glukoneogeneze (tvorba glukózy z necukerných látek) v játrech.

Je hlavním energetickým zdrojem pro buňky imunitního systému – zvyšuje imunitu!  Intenzivní trénink snižuje hladinu glutaminu a to může mít za následek oslabení imunity u tvrdě trénujících sportovců. Spotřeba glutaminu stoupá během stresových stavů. Při tréninkové zátěži byla při studiích zjištěna až 5 krát vyšší spotřeba glutaminu než za běžného klidového režimu.

Velmi pozitivní je i snížení chutě na alkohol a sladké laskominy. Je palivem pro metabolické děje a to zejména pro mozkovou činnost!

Dále se díky němu můžete lépe vyspat, navozuje kvalitnější spánek. Bývá účinně používán i při léčbě prostaty nebo žaludečních vředů.

Další důležitou funkcí glutaminu je jeho potřeba pro tvorbu nukleové kyseliny (prekurzor DNA), speciálních aminomonosacharidů, gamma-aminomáselné kyseliny a syntézy bílkovin.

Je až neuvěřitelné, že jedna jediná aminokyselina zastupuje extrémně univerzální funkci v našem organismu. A jaké tedy bude sdělení pro sportující populaci? Suplementace glutaminem by měla být pro sportovce, zvláště pak pro kulturisty, trojbojaře atd.., samozřejmostí.

Je přínosný pomocník pro všechny, kdo chtějí maximalizovat svůj výkon, podpořit výrazně regeneraci a posílit imunitní systém!

Celková denní dávka by neměla překročit 20 g. U vrcholových sportovců s váhou vyšší než 100 kg je denní dávka limitována hranicí 40 g.

Výroba čistého L-glutaminu není levný a jednoduchý proces, ale švýcarští specialisté si umí poradit a nabízí vám vysokou kvalitu, čisté složení a dobrou cenu!

BETA ALANINE – doplněk stravy, který je podložen vědeckým výzkumem 

20. 7. 2017

Pro mnohé z vás je velmi obtížné vybrat si sportovní doplňky, které opravdu fungují a jsou účinné. Beta alanin vám zaručí splnění marketingových slibů a jeho funkci oceníte ihned po prvním použití. Tento suplement  prošel mnoha studiemi na významných univerzitách a institutech.

Jedná se o neesenciální aminokyselinu, která se nacházi ve spektru beta aminokyselin. Přirozené zdroje této aminokyseliny jsou produkty bohaté na bílkoviny například kuřecí maso, vepřové a hovězí, ale patří mezi ně i ryby.

(Pokračování textu…)

Ideální nápoj pro sportovce – 1.díl

12. 7. 2017

Co a kdy by měl sportovec pít, totiž nejvíc záleží na typu sportovní aktivity, době jejího trvání a samozřejmě také na její intenzitě. Řada profi sportovců sází na obyčejnou vodu, my si teď ale ukážeme, že ne vždy je tahle volba zrovna ideální.

Bez vody samozřejmě není život. Lidské tělo je tvořeno z 50 -75 % vodou (obsah vody se mění zejména stářím organismu). Svalnatější jedinci mají vyšší podíl vody, protože svaly obsahují téměř třikrát tolik vody než tuková tkáň. S postupujícím věkem podíl vody klesá. Při sportovním výkonu dochází k řadě chemických reakcí, při kterých dojde k uvolnění potřebné energie a tepla, které je odváděno z organismu pomocí potu a dechu. Ztrácí se však nejen voda, ale také minerální látky (Na, Cl, K, Mg, Ca). Ve vnitřním prostředí dochází k přesunu tekutin tam, kde jsou nejvíce potřeba. S tím je spojená i vyšší potřeba elektrolytů.

(Pokračování textu…)