Certifikované přírodní materiály nejvyšší kvality
Produkty využívají i olympijští vítězové
Při objednávce nad 500 Kč dárek lahev 0,5l Sponser zdarma, nad 3 000 Kč doprava zdarma (nevztahuje se na akční zboží)

Jak posílit imunitu

21. 3. 2020 Výživová poradna

Od: Ruedi Wild

Odolný imunitní systém je pro člověka nezbytný, neboť chrání tělo před patogeny jako jsou viry nebo bakterie, které mohou způsobit oslabení i nemoc. Jakmile patogeny zaútočí, imunitní systém je zodpovědný za boj proti nim. Silný imunitní systém nám pomáhá zůstat fit a bránit se onemocnění. Jak ale můžeme podpořit náš imunitní systém? Rozhodující slovo má naše strava a životní styl.

BÍLKOVINY A MIKROŽIVINY

Stravujte sepestře a vyváženě, zařaďte do svého jídelníčku více zeleniny i ovoce. Díky tomu zajistíte tělu větší přísun mikroživin a vlákniny. Nepodceňujte ale zmiňované bílkoviny (protein), který je důležitý nejen při budování a udržení svalové hmoty, ale také pomáhá dalším funkcím v těle (budování protilátek, krevní buňky, enzymy, hormonální činnost, imunitní systém, regenerační procesy). Benefity proteinu by proto neměly být opomíjené.

Tip od Ruediho: Každé 3-4 hodiny doplňujte cca 25g proteinu, pokud ho nemůžete získat z běžné stravy, vyberte si proteinové doplňky.

Mezi doporučené od Sponserfood.cz patří : WHEY ISOLATE 94, PRO RECOVERY, MULTI PROTEIN, PREMIUM WHEY HYDRO, LOW CARB PROTEIN SHAKE, RECOVERY SHAKE, VEGAN PROTEIN, CASEIN, PROTEIN SHAKE READY TO DRINK, PROTEIN BARS, AMINO 12500, AMINO FORCE, GLUTAMIN PEPTIDE, CREATINE MONOHYDRATE

SLUNCE A VITAMÍN D

Vitamín D hraje v našem těle důležitou roli. Tvoří se zejména v kůži díky slunečnímu záření. Nedostatek vitamínu D je velmi častý zejména v zimních měsících. Přitom je to jediný vitamín, který si lidské tělo umí produkovat samo. Doporučujeme denně stravít 15-20 minut na sluníčku a neaplikovat po tuto dobu krém s ochranným faktorem.

Tip od Ruediho: OMEGA 3 od Sponser obsahuje cenné mastné kyseliny a denní dávku vitamínu D!

SPORT A CVIČENÍ

Sport ovlivňuje naše zdraví i imunitní systém mnoha způsoby. Pohyb má pozitivní vliv na tělo i mysl. Během sportu dochází k produkci „hormonu štěstí“, zlepšujeme okysličení a krevní oběh, trénujeme imunitu a udržujeme si fyzickou zdatnost a psychickou pohodu. Sportem můžeme bojovat proti stresu. V neposlední řadě podporujeme kvalitnější spánek, který má zásadní vliv i na zmiňovanou imunitu. Hýbejte se dle svých možností (běh, jízda na kole, procházky, cvičení v doma,..). Krátké i střední cvičení má prokázané protizánětlivé účinky na tělo. Pokud jste ale nemocní, netrénujte tvrdě, naopak odpočívejte, relaxujte a nestresujte se!

Tip od Ruediho: Najděte si denně zábavnou formu pohybu. Nemusíte se při každém cvičení zničit. I meditace a krátký strečink tělu prospívá.

POZITIVNÍ MYSL

Stres znamená vysoké riziko onemocnění. Díky stresovým hormonům, které tělo automaticky vylučuje si oslabujete imunitní systém. Adrenalin i kortizol mají své opodstatnění z hlediska evoluce. Díky produkci těchto hormonů měli lidé větší šanci na přežití (boj, útěk, zvýšení fyzické síly), není to ale dlouhodobý stav. Nesčetněkrát se studie zabývaly vlivem stresu na imunitní systém (psycho-neuroimunologie) a výsledky jsou vždy shodné. S trvalým stresem se úměrně snižuje imunita, což vede k oslabení lidského těla.

V doporučeních nehledejte složitosti. Jezte barevně a vyváženě. Eliminujte jednoduchý cukr v potravinách. Podpořte střevní mikroflóru (druhý mozek) vhodnými potravinami s prebiotickými účinky (kysané mléčné produkty, fermentované produkty,…)

Tip od Ruediho: Eliminujte stresové situace. Naplánujte si odpočinek. Najděte si čas sami pro sebe. Stravujte se zdravě a vyváženě. Meditujte, hýbejte se, myslete pozitivně.