Certifikované přírodní materiály nejvyšší kvality
Produkty využívají olympijští vítězové
Při objednávce nad 500 Kč dárek lahev 0,5l Sponser zdarma, nad 3 000 Kč doprava zdarma

Rozhovor s triatlonistou Lukášem Kočařem – první závod sezóny 2020

9. 6. 2020 Novinky

Moc děkujeme za souhlas s Vámi udělat krátký rozhovor o sportovní výživě v triatlonu. Máte za sebou první start v Labe Aréně  a rovnou první místo a skvělý výsledek (70.3. , čas 3:40:22)! Moc gratulujeme a zároveň nás zajímá i příprava, která předcházela.

 

Sezóna 2020 se opozdila kvůli celosvětové epidemií a šíření koronaviru. Jak jste se udržel v kondici a kolik času týdně věnujete tréninku?

Samozřejmě složitá doba, mě osobně, respektive triatlonisty v ČR asi nejvíce ovlivnilo uzavření bazénů na téměř dva měsíce. Na druhou stranu jsem si i tohle užil, nevstával jsem na budíka, trochu zvolnil v intenzitě a mohl se soustředit i na jiné věci, na které není v běžném rytmu života čas…

Přesto jsem se rozhodně neflákal a trénink se udržel na obvyklých dávkách v rozmezí 20 – 25 h. týdně.

 

Je pro vás výživa stejně důležitá jako fyzická příprava? Dodržujete pravidelný jídelníček? 

To je jedna z věcí na kterou jsem se aktuálně znovu více zaměřil. Je to jednak vyvážený zdravý jídelníček a občas trénink se sníženou glykogenovou disponibilitou (train low), nebo naopak trénink, kde testuji přímo závodní suplementaci.

 

Kdy jste poprvé vyzkoušel švýcarskou sportovní výživu od Sponser? A proč jste se rozhodl právě pro ni? 

Výživa Sponser se k nám do Brněnského Konrad tools teamu dostala díky Honzovi Čelůstkovi asi před dvěma lety. Hodně mi vyhovovaly závodní gely a rovněž potréninkové regenerační nápoje jsou chuťově a obsahově ideální volbou.

 

Často se nás sportovci ptají, zda je důležité i při tréninku pít iontové nápoje? Jaký názor na to máte Vy? 

Popravdě čistě iontové nápoje při tréninku nepoužívám, buď jedu jen na vodu, nebo si vodu vylepším jablečným sirupem, pravidelně ale zkouším závodní výživu (gely) při intenzivnějších trénincích abych byl v závodě schopný do sebe dostatečné množství energie dostat a neměl z toho žaludeční potíže.

 

Upravujete jídelníček například týden před závody? 

Čím blíže jsou závody, tím je výživa důležitější, především poslední tři dny před startem se snažím nesníst nic „blbého“ a dostat do sebe spíše lehčí dobře stravitelná jídla s vyšším obsahem sacharidů.

 

Kdyby jste nám doporučil základní produkty bez kterých se triatlonista neobejde, které by to byly? 

Pro mě jednoznačně závodní výživa, to znamená gely Sponser liquid energy plus (tedy s kofeinem), v tréninku při opravdu dlouhém nebo těžkém silovém tréninku volím i gely s BCAA. No a po vyčerpávajícím tréninku, když nemám chuť na jídlo ale vím, jak hrozně důležité je do sebe něco dostat šáhnu po Sponser recovery drinku, často ještě přidávám instant BCAA. To je za mě nutný základ.

 

 

Na závěr Vám moc děkujeme za čas i ochotu Vás vyzpovídat 🙂 Přejeme hodně štěstí a hlavně zdraví!