Certifikované přírodní materiály nejvyšší kvality
Produkty využívají i olympijští vítězové
Při objednávce nad 500 Kč dárek lahev 0,5l Sponser zdarma, nad 3 000 Kč doprava zdarma (nevztahuje se na akční zboží)

Crossfit a výživa

19. 8. 2020 Nezařazené, Novinky, Výživová poradna

Crossfit tréninky nepatří mezi vytrvalostní aktivity a trvají zhruba hodinu, proto je řadíme mezi vysoce intenzivní sporty. Samozřejmě nezapomínáme ani na zahřívací fázi, koordinační cviky a cooldown po tréninku. Jinými slovy, trénink je poměrně krátký, ale extrémně intenzivní, podobný intervalovému tréninku (HIIT).

 

Výživa před tréninkem

Pokud chcete absolvovat cvičení s vysokou intenzitou, je důležité mít vždy dostatek energie. Samozřejmě není vhodné cvičit s plným žaludkem, ale ani nalačno. Ideálně stačí lehce pár soust lehce stravitelného jídla krátce před tréninkem: v závislosti na preferencích a toleranci to může být malý banán, sportovní tyčinka, sportovní nápoj obsahující sacharidy, záleží na Vás.

Během tréninku

Během tréninku na crossfitu obvykle není žádný čas na jídlo. Proto jsou ideálním řešením sportovní nápoje, které obsahují mix sacharidů a elektrolytů, podporují výkon a hydrataci. ISOTONIC nebo COMPETITION bez kyselin jsou nápoje vhodné pro crossfit. Pokud trénink trvá déle než jednu hodinu a patří mezi extra náročné (může jít i o soutěž) doporučujeme sportovní gel  LIQUID ENERGY GEL (s nebo bez kofeinu). Pomáhá udržovat stabilní hladinu cukru v krvi a eliminuje totální vyčerpání a únavu.  Nedoporučujeme pevnou stravu během náročných tréninků nebo závodů. Tělo nemá čas zpracovat potravu a zároveň podat maximální výsledek.

Po tréninku

Okamžitá výživa po tréninku s vysokou intenzitou by měla spňovat následující požadavky: hydrataci, doplnění elektrolytů a energie, regeneraci. Z těchto důvodů je nezbytné nevynechávat sacharidy a  bílkoviny do 30 minut po tréninku. Kromě produktů bohatých na bílkoviny připravených k pití, jako je PROTEIN SMOOTHIE nebo PROTEIN DRINK, jsou uvedeny regenerační produkty, jako jsou PRO RECOVERY nebo RECOVERY SHAKE, které jednoduše smícháte s vodou nebo mlékem. K regeneraci slouží také PROTEIN 50 BAR nebo PROTEIN LOW CARB BAR, tyčinky s nízkým obsahem cukru.

Protein pro crossfit sportovce

Protein plní mnoho důležitých funkcí v těle. Optimálně je vhodné tělu dodávat základní požadavky na příjem bílkovin. Sponser proto doporučuje sportovcům denní množství cca. 1,3 – 1,8 g proteinu na kg tělesné hmotnosti. Pro ženu s hmotností 60 kg to znamená asi 80 – 110 g bílkovin za den, zatímco muž s tělesnou hmotností 80 kg potřebuje asi 105 – 144 g bílkovin ve stravě. Pro speciální fáze  jako je posilování a získání většího objemu svalů, dieta nebo silový trénink, platí vyšší doporučení 2,0 – 2,7 g proteinu na kilogram tělesné hmotnosti.

Protein: načasování příjmu

Protein v těle se neustále dynamicky mění. Tomu se říká anabolismus nebo katabolismus. Proto je tělo závislé na pravidelném příjmu. Pro optimální syntézu proteinu by se mělo spotřebovat přibližně 20 až 30 g proteinu každé 3 až 4 hodiny.

Vysoce kvalitní proteinové produkty SPONSER

WHEY ISOLATE 94
Použití: regenerace, budování svalů
Vlastnosti: nejlepší kvalita syrovátkové bílkoviny, bez laktózy

MULTIPROTEIN
Použití: základní bílkoviny, noční bílkoviny, budování svalů, regenerace
Vlastnosti: vysoce kvalitní směs bílkovin, široký rozsah použití, obsahuje syrovátku, kasein a vaječný bílek

PRO RECOVERY
Použití: zotavení
Vlastnosti: vysoce kvalitní regenerace, s kolostrem

LOW CARB PROTEIN SHAKE
Použití: redukce hmotnosti, základní proteinová směs
Vlastnosti: dokonale zasytí, obsahuje vlákninu, L-karnitin a cholin

Závěr

Se správnou výživou se crossfit nestane jednodušším, ale rozhodně bude efektivnější. Především respektujte individuální potřeby svého těla 🙂

Takže se připravte na další trénink crossfitu, kettlebells čekají!