Certifikované přírodní materiály nejvyšší kvality
Produkty využívají i olympijští vítězové
Při objednávce nad 3 000 Kč doprava zdarma

Jak posílit imunitu

21. 3. 2020 Výživová poradna

Od: Ruedi Wild

Odolný imunitní systém je pro člověka nezbytný, neboť chrání tělo před patogeny jako jsou viry nebo bakterie, které mohou způsobit oslabení i nemoc. Jakmile patogeny zaútočí, imunitní systém je zodpovědný za boj proti nim. Silný imunitní systém nám pomáhá zůstat fit a bránit se onemocnění. Jak ale můžeme podpořit náš imunitní systém? Rozhodující slovo má naše strava a životní styl.

BÍLKOVINY A MIKROŽIVINY

Stravujte sepestře a vyváženě, zařaďte do svého jídelníčku více zeleniny i ovoce. Díky tomu zajistíte tělu větší přísun mikroživin a vlákniny. Nepodceňujte ale zmiňované bílkoviny (protein), který je důležitý nejen při budování a udržení svalové hmoty, ale také pomáhá dalším funkcím v těle (budování protilátek, krevní buňky, enzymy, hormonální činnost, imunitní systém, regenerační procesy). Benefity proteinu by proto neměly být opomíjené.

Tip od Ruediho: Každé 3-4 hodiny doplňujte cca 25g proteinu, pokud ho nemůžete získat z běžné stravy, vyberte si proteinové doplňky.

Mezi doporučené od Sponserfood.cz patří : WHEY ISOLATE 94, PRO RECOVERY, MULTI PROTEIN, PREMIUM WHEY HYDRO, LOW CARB PROTEIN SHAKE, RECOVERY SHAKE, VEGAN PROTEIN, CASEIN, PROTEIN SHAKE READY TO DRINK, PROTEIN BARS, AMINO 12500, AMINO FORCE, GLUTAMIN PEPTIDE, CREATINE MONOHYDRATE

SLUNCE A VITAMÍN D

Vitamín D hraje v našem těle důležitou roli. Tvoří se zejména v kůži díky slunečnímu záření. Nedostatek vitamínu D je velmi častý zejména v zimních měsících. Přitom je to jediný vitamín, který si lidské tělo umí produkovat samo. Doporučujeme denně stravít 15-20 minut na sluníčku a neaplikovat po tuto dobu krém s ochranným faktorem.

Tip od Ruediho: OMEGA 3 od Sponser obsahuje cenné mastné kyseliny a denní dávku vitamínu D!

SPORT A CVIČENÍ

Sport ovlivňuje naše zdraví i imunitní systém mnoha způsoby. Pohyb má pozitivní vliv na tělo i mysl. Během sportu dochází k produkci „hormonu štěstí“, zlepšujeme okysličení a krevní oběh, trénujeme imunitu a udržujeme si fyzickou zdatnost a psychickou pohodu. Sportem můžeme bojovat proti stresu. V neposlední řadě podporujeme kvalitnější spánek, který má zásadní vliv i na zmiňovanou imunitu. Hýbejte se dle svých možností (běh, jízda na kole, procházky, cvičení v doma,..). Krátké i střední cvičení má prokázané protizánětlivé účinky na tělo. Pokud jste ale nemocní, netrénujte tvrdě, naopak odpočívejte, relaxujte a nestresujte se!

Tip od Ruediho: Najděte si denně zábavnou formu pohybu. Nemusíte se při každém cvičení zničit. I meditace a krátký strečink tělu prospívá.

POZITIVNÍ MYSL

Stres znamená vysoké riziko onemocnění. Díky stresovým hormonům, které tělo automaticky vylučuje si oslabujete imunitní systém. Adrenalin i kortizol mají své opodstatnění z hlediska evoluce. Díky produkci těchto hormonů měli lidé větší šanci na přežití (boj, útěk, zvýšení fyzické síly), není to ale dlouhodobý stav. Nesčetněkrát se studie zabývaly vlivem stresu na imunitní systém (psycho-neuroimunologie) a výsledky jsou vždy shodné. S trvalým stresem se úměrně snižuje imunita, což vede k oslabení lidského těla.

V doporučeních nehledejte složitosti. Jezte barevně a vyváženě. Eliminujte jednoduchý cukr v potravinách. Podpořte střevní mikroflóru (druhý mozek) vhodnými potravinami s prebiotickými účinky (kysané mléčné produkty, fermentované produkty,…)

Tip od Ruediho: Eliminujte stresové situace. Naplánujte si odpočinek. Najděte si čas sami pro sebe. Stravujte se zdravě a vyváženě. Meditujte, hýbejte se, myslete pozitivně.

BIATLONISTKY JSOU NA MS V ALTERSLVE VIDĚT

19. 2. 2020 Novinky

Lucie Charvátová ve svém životním závodě vybojovala bronzovou medaili ve sprintu a přímo se tak kvalifikovala do závěrečného závodu MS s hromadným startem.

Eva Kristejn Puskarčíková a Markéta Davidová o účast v tomto prestižním závodě pro 25  nejlepších závodníků musely ještě bojovat v dalších závodech. Svoji účast potvrdily ve vytrvalostním závodě, kde braly body za umístnění v TOP 10. Markéta skončila na 8. a Eva na 10. místě.

Poprvé v historii českého biatlonu tak budeme mít na MS v hned trojnásobné zastoupení v závodě s hromadným startem.

 

SMÍŠENÁ ŠTAFETA NA MS V ARTELSVE BRONZOVÁ

14. 2. 2020 Nezařazené, Novinky

Hned v prvním závodě biatlonového Mistrovství světa v italské Anterselve to cinklo a zatřpytilo bronzem  v závodě smíšených štafet. Děkujeme Evě+Markétě+Ondřejovi+Michalovi za skvělé biatlonové představení, gratulujeme a držíme palce do dalších závodů.

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZHOVOR S KATEŘINOU RAZÝMOVOU

10. 2. 2020 Nezařazené, Novinky

Kateřina Razýmová je česká olympionička a reprezentantka v běžeckém lyžování, která letos díky svým výkonům prožívá svoji nejlepší sezónu a tak rozhovor nešlo začít jinak.

Katko, letošní sezóna pro Vás znamená výrazný výkonnostní skok do širší světové špičky na úrovní TOP10. Jak se cítíte v roli závodnice světové extra třídy?

Učím se závodit s jinými holkami  a v jiné pozici, než jsem byla doposud zvyklá. Pořád si v TOP10 připadám jako na návštěvě, ale s každým dalším úspěšným závodem se ten pocit lepší. Na takové výsledky si člověk zvykne hodně snadno. O to horší to pak může  být v případě neúspěchu.

 

Myslím, že jste spolu s Kateřinou Janatovou znovu přitáhli sportovní fanoušky ke sledování klasického lyžování. Je to tak? Cítíte zvýšený zájem fanoušků, eventuálně zvýšen tlak na Vás?

Troufám si říct, že na tom máme nějaký podíl, ale nemyslím si, že jen my dvě. V týmu máme spoustu skvělých závodníků, někomu jdou sprinty, někomu distance. V podstatě v každém kole světového poháru dokázal letos někdo zajet na bodech. Myslím si, že je to pro české lyžování, jako takové, skvělá vizitka. Já osobně vnímám, že mě víc lidí poznává a často i kontaktuje přes sociální sítě. Tlak si do jisté míry vytváří závodník sám na sebe svými výkony. Já se tímto cítila „svázaná“ před prvním závodem na domácím světovém poháru v Novém Městě na Moravě. V této pozici jsem doma závodila poprvé a bylo pro mě náročné se s tím srovnat. Myslím ale, že se to podařilo.

 

Váš manžel Vladislav se v jednom z rozhovorů nechal slyšet, že manželku trénovat nedoporučuje. Tomu dáváte tak zabrat a jak to tedy z vašeho pohledu funguje?

Skvělé, že se ptáte. Konečně mám možnost mu to vrátit. Ne, je to takové naše pošťuchování. Ani já bych asi takové soužití nikomu zvlášť nedoporučovala. Ono je to všechno hezké, růžové a zalité sluncem, když se daří a jsou dobré výsledky. Pak je to super. Když se ale nedaří, tak je to o to těžší, protože ta pochmurná nálada se pak netýká jen mě, ale i jeho, jako mého manžela, jako kamaráda, trenéra…. Člověk si pak na toho trenéra nemá komu postěžovat a nemůže to na něj ani svést.

 

Je u vás doma (mimo tréninky) lyžování menšinovým tématem nebo dokonce tabu nebo se naopak o ničem jiném nemluví?

Ten sport máme oba rádi a Vláďa pochází z lyžařské rodiny, takže určitě je jedním z našich hlavních témat během „pracovního“ dne. Nicméně rozhodně ne jediným. Když není na pořadu dne lyžování, ticho doma nemáme. Nebojte.

 

Co je pro Vás největší relax od tréninků a závodů?

Pro mě je to jednoznačně vaření. Jsme schopná v kuchyni trávit celé dny a neustále vymýšlet/zkoušet další a další recepty.

 

V letošní sezóně začaly reprezentační týmy v klasickém lyžování používat švýcarskou sportovní výživu Sponser. Znala jste ji již nebo to pro Vás byla úplná novinka? A pokud to novinka nebyla, vzpomenete si ještě při jaké příležitosti a kdy jste Sponser objevila?

Sponser jsem měla možnost objevit ve sportovnímu centru MV Olymp, kde jsem zaměstnaná. Díky spolupráci Olympu a Sponseru jsme měli k těmto produktům přístup a já si je fakt oblíbila na první dobrou. To že se pak Sponser stal i partnerem běžců na lyžích, jsem uvítala všemi deseti.

 

Co Vás na Sponser  na tu první dobrou zaujalo?

Nejvíc mě překvapila chuť jednotlivých produktů, protože musím říct, že se do nich nemusím vůbec nutit a moc mi chutnají. To mi moc vyhovuje. No a na druhou dobrou to byl samozřejmě účinek, který je mnohem důležitější než ta samotná chuť, i když jedno bez druhého jako by nebylo.

 

Prozradíte nám váš nejoblíbenější produkt a řekněte nám proč? A naopak, který produkt z hlediska vašeho tréninku nebo závodního výkonu považujete za klíčový?

U dlouhých tréninků v létě na kole jsem si oblíbila gelové bonbony Power Gums s příchutí coly. Tam mi vyhovuje, že si prostě můžu sáhnout do kapsičky a dát si jeden energetický gelový bonbon, který chutná v podstatě jako Haribo medvídky a dodá mi spoustu energie. Není potřeba se patlat s nějakým ne zrovna nejchutnějším gelem a řešit, co se zbytkem, když chce člověk třeba jenom trošku. A nemusím mít obavu, že by se mi někde něco vylilo. Taková energie sbalená na cesty a to doslova!

Dále jsem v létě ráda s iontovým nápojem střídala L-Carnitin 1000 nápoj, příchuť Exotic. Před závody pravidelně užívám Lactat Buffer, Red Beet Vinitrox. Když potřebuji pořádně nakopnout tak Activator.

Co je pro mě novinka, je používání regeneračního nápoje. Nikdy mi nechutnali, takže jsem je nepila. Pro Recovery 50/36 mi ale chutná jako vanilkové mléko, které si pamatuji ze základní školy a vždycky se na něj po těžkých trénincích/závodech moc těším.

 

Katko, děkujeme za příjemný  rozhovor a přejeme hodně zdraví a úspěchů do zbytku ještě poměrně náročné sezóny!

 

 

KUBA ŠTVRTECKÝ JUNIORSKÝ VÍCEMISTR SVĚTA

7. 2. 2020 Novinky

Jakub Štvrtecký získal stříbrnou  medaili na juniorském mistrovství světa v biatlonu ve švýcarském Lenzerheide, kde ve sprintu  nestačil pouze na obhájce zlata Vebjörna Söruma z Norska. Gratulujeme!

 

VŠE, CO POTŘEBUJETE VĚDĚT O SPORTOVNÍ VÝŽIVĚ V TENISE

16. 1. 2020 Novinky, Výživová poradna

Během krátkých přestávek po setech můžete vidět svačinky, třeba jako Roger Federer, který si dá půlku banánu nebo občas popijí. Potřebuje tenista  specifickou sportovní výživu a pokud ano, co potřebujete vědět?


Krátké přestávky na kurtu

Četné, ale krátké přestávky během setů znamenají, že sportovní výživa v tenisu musí splňovat zvláštní potřeby: Sportovní výživa musí být nejen rychle poživatelná, ale současně musí být také maximálně stravitelná. Takže pokud vidíte, že tenisové hvězdy jedí v průběhu setu půl banánu, není na tom nic špatného. U zápasu trvajícího několik hodin však toto občerstvení rozhodně nestačí. Tenisti se proto mohou spolehnout na tekutou energii z tuby, například na LIQUID ENEGY GEL (s nebo bez kofeinu), vysoce kvalitním sportovní nápoje se sacharidy, jako je COMPETITION, LONG ENERGY nebo  ISOTONIC, nebo několik soust HIGH ENERGY BAR.
Při hledání pozoruhodného kofeinového nakopávače, který znovu probudí motivaci a koncentraci, doporučujeme ampuli ACTIVATOR nebo několik kousků z balíčku POWER GUMS. Předchozí a pravidelné používání MENTAL FOCUS může nabídnout jasné výhody, pokud jde o kognitivní výkon v technickém tréninku i v zápase.


Uvnitř nebo venku

Z nutričního hlediska není rozhodující, zda se tenisový zápas hraje uvnitř nebo venku na antuce nebo trávě. Klimatické podmínky se však mohou výrazně lišit, a proto mají také odpovídající vliv. Teplota a vlhkost vzduchu jsou hlavní parametry, které je třeba vzít v úvahu při výživě na tenisovém kurtu. V zimě a při nízké vlhkosti musí výživa pokrýt především energetické nároky sportovce. V žáru nebo ve vysoké vlhkosti potřebuje tělo podstatně více tekutiny.
Pokud se očekává, že zápas bude trvat více jak tři, čtyři nebo někdy pět setů včetně tie-breaku, doporučuje se „carboloading“ již dva dny před zápasem. Pokud je na kurtu vysoké teplo, může být velmi užitečné předchozí kůra „sodaloadingu“ pomocí LACTAT BUFFER. Hráči, kteří se hodně potí a hráči náchylní na křeče, by měli navíc používat  SALT CAPS nebo MUSCLE RELAX.


Regenerace v průběhu turnaje

U tenisových turnajů trvajících několik dní nebo dokonce dvou týdnů hraje regenerace důležitou roli. Doporučujeme proto: Pravidelný „carboloading“ pomocí CARBO LOADER, každý druhý nebo třetí den. V horkých a vlhkých oblastech se doporučuje „sodaloading“ za použití  LACTAT BUFFER, aby se zvýšila hladina sodíku a zabránilo se tak dehydrataci a křečím. Po každém zápase si vždy dejte sacharido-proteinový koktejl, jako je PRO RECOVERY, a navíc večer přidejte proteinový koktejl z MULTIPROTEINu nebo CASEINu, ideálně před spaním. Pokud je nutné časté cestování a / nebo kontakt s velkým množstvím lidí , eliminuje použití IMMUNOGUARD riziko infekce.

ROZHOVOR S LUKAS HOFER

13. 1. 2020 Novinky

ROZHOVOR S ITALSKÝM BIATLONISTOU LUKAS HOFER
„Před závodem si dám ampuli Red Beet Vinitrox a hořkou čokoládou!“

 

Sotva existuje biatlonista, který vyjadřuje radost ze závodů jasněji než Lukáš Hofer. Špičkový sportovec z Jižního Tyrolska umožňuje svým fanouškům sdílet své úspěchy na běžecké trati a na střelnici v emocionálních příspěvcích, ať již slovně nebo graficky. V různých jazycích, s nespočetnými obrázky a barevnými emoikonami, podává zprávy o svých misích s italským národním týmem a sportovní skupinou italských Carabinierů, jejímž je členem. «Luki» slavil zatím své největší úspěchy v roce 2019, když se dvakrát dostal na pódium na mistrovství světa v biatlonu ve švédském  Östersundu: Ve smíšené štafetě byl šťastný, že získal bronz, a v jediné smíšené štafetě byl schopen zdvojnásobit svůj zisk stříbrem spolu s Dorothea Wiererovou. Jeho rozsáhlá sbírka medailí zahrnuje také dva kusy drahých kovů z olympijských her. Jak v Soči (2014) tak v Pchjongčchangu (2018) získal bronz jako člen italské smíšené štafety. V polovině sezóny světového poháru v biatlonu, Lukas Hofer, který se již mnoho let spoléhal na sportovní výživu SPONSER®, našel čas  na vzrušující rozhovor o své výživě.


Lukasi, jaké jsou tvoje cíle v biatlonové sezóně 2020?

Jako vždy chci v každém závodu světového poháru bojovat o nejlepší umístnění. Top 10 v celkovém pořadí světového poháru, to je cíl, kterého chci dosáhnout. Dalším cílem je samozřejmě domácí mistrovství světa 2020 v Antholzu. Pokusím se tam dorazit v nejlepší formě a bojovat o nejvyšší místa.


Který formát závodu je tvému srdci nejbližší?

Pořád se mi nejvíce líbí kontaktní závody, jakými jsou stíhačka, štafeta nebo masák. Okamžitě vím, na jakém místě se pohybuji a jak se v této situaci cítím. V takových chvílích jde hlavně o taktiku a mentální hru, zejména pokud jde o střelbu.


Jak vypadá tvoje snídaně v závodní den?

K snídani jím obvykle  kaši s ořechy a kiwi. Dobrá káva je samozřejmě také nutností. V den závodu si do kaše navíc přidávám asi 2 lžíce PRO RECOVERY.


Co jíš v hodinách bezprostředně před startem?

Před závodem se snažím nejíst příliš mnoho, aby mi nebylo těžko. Jím asi tři a půl hodiny před závodem. Tři hodiny před startem si beru NITROFLOW PERFORMANCE a ještě dvě hodiny před tím, si beru RED BEET VINITROX s kouskem hořké čokolády. Během zahřívací fáze vždy vypiji trochu hořčíku a sportovní nápoj COMPETITION DRINK. Když mám trochu hlad, vezmu malý kousek HIGH ENERGY BAR Salty Nuts. Deset až pět minut před startem si beru LIQUID ENERGY BCAA – a pak jsem připraven jít do závodu. Samozřejmě kontroluji po celé období příjem tekutin,  což je velmi důležité pro to, aby mé tělo fungovalo 100%.


Budeme pro tebe muset vyvinout  ještě nějaký speciální produkt?

Určitě ne. Se SPONSOR jsem našel přesně tu sportovní výživu, kterou potřebuji pro trénink i závody. Pokud jde o výživu, tak se díky produktům Sponser cítím vždy optimálně připravený!


Jakými produkty z nabídky Sponser oslavuješ úspěchy a  medaile?

Nejlepší věc po závodě je pro mě proteinová tyčinka PROTEIN BAR a lahodný koktejl z PRO RECOVERY. A samozřejmě neříkám ne talíři  s dobrými těstovinami nebo pizze.

České florbalistky na MS nezklamaly

20. 12. 2019 Novinky

Český národní tým žen ve florbale 🇨🇿byl na mistrovství světa minutu a 17 vteřin od postupu do finále. Nakonec z toho bylo  ve Švýcarsku 4. místo. To je sport!

Ale co je důležité, že tento tým je kvalitativně jeden z nejlepších v české historii a má perspektivu.
Holky děkujeme👏👏👏👏👏 nechali jste tam skutečně❤️!

 

ROZHVOR S EVA KRIJSTEN PUSKARČÍKOVOU

16. 12. 2019 Novinky

Česká biatlonistka EVA KRISTEJN PUSKARČÍKOVÁ v rozhovoru po 8. místě ve stíhacím závodě v Rakouském Hochfilzenu.

Yuliya Yelistratova – rozhovor

11. 12. 2019 Novinky

Yuliya Yelistratova je jednou z nejuznávanějších a nejzkušenějších triatlonistek ITU. Ukrajinská sportovkyně  již získal několik pódií světového poháru ITU a zúčastnila se již také tří letních olympijských her (Peking, Londýn a Rio). SPONSER se setkala s 31-letou triatlonistkou, která se kvalifikovala na své čtvrté olympijské hry v Tokiu.

 

Yuliyo, jaká byla tvoje sezóna a jaké byly tvoje klíčové závody v tomto roce?
V této sezóně  jsem se cítila docela dobře a předváděla vyrovnané výsledky, jimiž jsem se kvalifikoval do Tokia 2020; včetně 5. místa na Mistrovství světa v Karlových Varech a 10. místa na Mistrovství Evropy ve Weertu. Nedávno jsem v této nadmořské výšce absolvovala další skvělé tréninkové soustředění a poté usilovala o výsledky na pódiu. Moje klíčové závody byly na konci této sezóny a to světový pohár v Limě a Santo Domingu. Současně s nimi jsme šla několik evropských pohárů, abych obhájil své vedoucí postavení v evropském žebříčku.

 

Jaký význam má výživa obecně ve tvém každodenním životě a také jako pro sportovce?
Většina lidí má dnes velké zatížení. Vždy se starám o to, co jím, ale jen jídlem není možné získat všechny potřebné vitamíny a aminokyseliny. Zejména při tvrdém tréninku a závodění potřebuje tělo další doplňky. Lidé by měli brát vysoce kvalitní výživu, aby zůstali zdraví a šťastní, a sportovci také, aby dosáhli svých cílů.

 

Jaký je nejlepší tip na výživu, který můžeš dát sportovcům a zejména triatlonistům?
Je velmi důležité mít jistotu kvality výživy, kterou používáte. Proto jsem si vybrala Sponser. Ideální je mít odborníky na výživu, kteří doporučují produkty a množství na základě životního stylu a tělesných charakteristik.

Které tři produkty Sponser jsou tvoje oblíbené a proč?
Těžký úkol vybrat pouze tři, protože mnohé z nich jsou pro mě velmi důležité. Ale kdybych si musela vybrat, tak by to byly následující:

  1. LIQUID ENERGIE PLUS: Výborně mi pomáhá při závodech, kde mi dodává rychlou rychlou energii a kofeinem. Je ho velmi užitečné používat, nepostradatelný je při závodech a pomáhá mi také při tvrdém tréninku.
  2. LONG ENERGIE: Tento vychytaný produkt mi pomáhá efektivně trénovat a dává mi šanci udržet důležité objemy a intenzitu.
  3. PRO RECOVERY: Stará se o mé zotavení po intenzivních trénincích nebo závodech dodáním nezbytných proteinů, sacharidů a aminokyselin.
1 2 3 8