Certifikované přírodní materiály nejvyšší kvality
Produkty využívají i olympijští vítězové
Při objednávce nad 3 000 Kč doprava zdarma

MILENA CESNAKOVÁ

16. 9. 2019 Podporujeme, Sponser tým

Milena Cesnaková je česká reprezentantka v MTB na maratonských distancích a samozřejmě patří do absolutní české špičky mezi ženami.

NĚKOLIKANÁSOBNÝ MISTR SVĚTA V CROSS COUNTRY NINO SCHURTER K VÝŽIVĚ

13. 9. 2019 Novinky

Nino Scurter je  olympijský vítěz, osminásobný mistr světa, několikanásobný vítěz světového poháru a celkový vítěz Cape Epic a švýcarský sportovec roku. Nino dosáhl v XCO-MTB všeho, čeho dosáhnout lze. Nezávisle na jeho nynějších i budoucích vítězstvích se sympatický cyklista zapíše do historie jako jeden z nejúspěšnějších sportovců.

S Ninem jsme se potkali krátce po jeho osmém vítězství na MS a měli jsme možnost se ho zeptat na pár otázek týkajících se stravy.

Nino, jak důležitá je pro Tebe strava a na co si dáváš jako vrcholový sportovec pozor?
Je jasné, že výživa je velmi důležitou součástí. Když tělu hodně bereš, tak mu musíš vrátit zpět, co potřebuje. Osobně si dávám pozor na vyvážený jídelníček a vysoce kvalitní produkty.

Kterou důležitou radu můžeš dát ambiciózním MTB cyklistům?
Celkově je pro mě důležitá radost z jídla. Hlídám si zdravou stravu, ale rozhodně nevážím každý gram. To ovšem neznamená, že stravování během tréninků nebo závodů by mělo být volné. Měli byste mít přesný plán, co si kdy vzít.

Které dva SPONSER produkty používáš nejčastěji?
Zlato v pravém slova smyslu je LIQUID ENERGY GEL. Bez nich bych se do cíle určitě nedostal jako první. Nezbytným produktem jsou  PRO RECOVERY šejky, které užívám po tvrdých trénincích a závodech.

 

Jaký doplněk pro bikery bychom měli ještě vymyslet?
Nápoj, který bude snižovat tělesnou teplotu.

 

Mistrovství světa v MTB Cross-country v režii bikerů Sponser

10. 9. 2019 Novinky

Na Mistrovství světa cross country horských kol v kanadském Mont-Sainte-Anne byly hodně vidět závodníci, kteří užívají produkty Sponser a nejsou to jenom Švýcaři.

Nino Schurter 🇨🇭🥇
Sina Frei U23 🇨🇭🥇
Mathias Flückiger 🇨🇭🥈
Vital Albin 🥉🇨🇭
Anne Terpstra 🇳🇱4⃣
Kate Courtney 🇺🇸5⃣
Ondřej Cink🇨🇿6️⃣

Světová špička nejen v oblasti MTB sází na kvalitu a my všem gratulujeme ke skvělým výsledkům!

 

Výživové doporučení pro MTB maratony

9. 8. 2019 Novinky, Výživová poradna

Sponser pro vás v grafické podobě připravil základní výživové doporučení pro maratónské závody MTB, z kterého můžete vyjít a postavit si vlastní výživový plán dle profilu, aktuální výkonnosti a cílů.  Nejedná se o návod ale pouze o základní východisko pro vaše závody. Hodně zdaru!

ULTRA MARATONEC DAVID HAUSS

6. 8. 2019 Novinky, Výživová poradna

Francouz David Hauss, bývalý světový triatlet (např. držitel bronzové medaile z evropské šampionátu 2010, 4. místo na olympijských hrách  2012 v Londýně) se v současné době věnuje na špičkové úrovni vytrvalostním běžeckým závodů, kam směřují i naše otázky.

 

Davide, jaké tě čekají důležité závody a co tvá příprava?
V posledních týdnech jsem hodně závodil, mám za sebou lehčí tréninky a momentálně jsem zase v plné přípravě! Čeká mě třítýdenní kemp v Alpe d´Huez, na konci července příprava na CCC, což je závod UTMB,  101 km v okolí Mont Blanc na konci srpna. Poté se těším na závod Diagonal des Fous na ostrově Réunion.

Co je nejdůležitější ve výživě pro ultra-trail závody? A jaká je tvoje rada číslo jedna pro ostatní běžce?
Ultra-trail rail závody jsou v podstatě jenom o výživě! Výživa rozhoduje o vítězství nebo prohře. Můj klíč k úspěchu je každých 30-45 min. doplňovat energii/sacharidy, během běhu používám LIQUID ENERGY gely a HIGH ENERGY tyčinky. Moje první rada zní – dodržujte pravidelnost v doplňování tekutin a jídla. Také zkuste změnit zajetou rutinu a dopřejte si trochu jídla „pro potěšení“.

Jaká byla tvá největší chyba ve výživě, kterou jsi kdy udělal?
V podstatě jsem se dlouho žádných chyb nedopustil. Ale pamatuji si závod, kdy jsem podcenil hydrataci a poté jsem zaplatil tvrdou daň ve ztrátě síly.

Jaké jsou Tvé oblíbené Sponser produkty?
Mám dva oblíbence. Mezi ně patří  vanilkový MULTI PROTEIN, která mi pomáhá k lepší regeneraci. LIQUID ENERGY BCAA gel mi mnohokrát pomohl v krizových situacích a já byl rychleji v cíli. Ale mám rád i další produkty jako jsou třeba ELEKTROLYTY.

Jan Čelůstka 4. na ME ve sprint triatlonu

30. 7. 2019 Novinky

Jan Čelůstka zůstal na ME ve triatlonovém sprintu v Kazani 18 sekund od bronzu, kde předvedl výborný výkon v běžecké části, kdy jak řekl, běžel doslova na krev a jen čekal, kdy mu dojde. Naštěstí se sešlo vše jak mělo a tak mohl být spokojený i se 4. místem.  Gratulujeme!!!

JAN VAN BERKEL OBHÁJIL TITUL NA IRONMAN VE ŠVÝCARSKU

29. 7. 2019 Novinky

JAN VAN BERKEL OBHÁJIL TITUL NA IRONMAN VE ŠVÝCARSKU

Učte se z doporučení těch nejlepších, viz. rozhovor s Jan Van Berkel, který obhájil svůj titul na Ironman ve švýcarském Zürichu.

Po soutěži Sponseru napsal emotivní mail: „Sponser vyhrál Ironman Švýcarsko! Děkuji vám za vaši podporu.“

Zeptali jsme se na jeho výživu v den závodu: Jan nám odpověděl: “ V mém menu byl WAXY MAIZE STARCH k snídani, k objedu jsem měl COMPETITION COOL MINT a HIGH ENERGY ULTRA

.📸: Fotografie Yannick Wettstein

JAN VAN BERKEL A JEHO PŘÍPRAVA NA IRONMAN ŠVÝCARSKO 2019

29. 7. 2019 Novinky, Výživová poradna

JAN VAN BERKEL A JEHO PŘÍPRAVA NA IRONMAN ŠVÝCARSKO 2019

 

Triatlonista  Jan Van Berkel se chystá na závod Ironman Switzerland 2019, který minulý rok vyhrál. Jsme rádi, že jsme mu mohli položit pár otázek před závodem.

Jane, jak se cítíš před Ironman Switzerland?
Na závod jsem se soustředil a připravoval mnoho měsíců.  Těším se na něj.  Jsem v dobré formě. Pokud by mě někdo chtěl připravit o titul, bude muset bojovat a zasloužit si ho.

Máš  před závodem něco speciálního, co se týká výživy?
Důležité doplňky jsou pro mě NITROFLOW PERFORMANCE a RED BEET VINITROX. Snižují totiž obsah vlákniny v jídelníčku. Proto tři dny před závodem navýším sacharidy, ale ne dramaticky.

Co je pro Tebe klíčové ve výživě zaměřené na vytrvalostní závody?
Individualita. Co funguje mně, nemusí fungovat jiným. Je důležité se také umět přizpůsobit i neočekávaným situacím, které pak někdy mohou vysloveně hodit plán vaší výživy přes palubu. Pokud totiž vynecháte pevnou stravu, prohra je zaručená.

Jaká byla Tvoje největší chyba ve výživě?
Na Inferno triatlonovém závodě jsem použil bidon, který byl tak trochu plesnivý. Kolo jsem zaparkoval i s mým Competition drinkem v závodní zóně, ale druhý den ráno jsem se k němu už bohužel nemohl dostat. Při závodě jsem se chtěl samozřejmě napít, ale pití z bidonu bylo jako šampaňské a explodovalo. Tak jsem se radši zastavil po cestě na Kleine Scheidegg u fontány s vodou.

Jaké jsou Tvé nejoblíbenější, často používané produkty od Sponser?
WHEY PROTEIN 94 : vysoce kvalitní protein, který je pro mě pilířem regenerace.
PROTEIN LOW CARB CHOCOLATE BROWNIE: namáčím si tuto tyčinku do domácího arašídového másla a mám tu nejzdravější Snickers tyčinku na světě.
ACTIVATOR : když není po ruce kvalitní káva a já potřebuji kofeinovou vzpruhu.

5 typů k výživě pro Ironman od Ruedi Wild

24. 7. 2019 Novinky, Výživová poradna

Předního světového triatleta Ruedi Wilda jsme si představili již v předchozím článku, ve kterém nám prozradil jeho výživovou strategii pro střední a dlouhou distanci. V tomto článku v 5 bodech shrne to podstatné pro dlouhou Iromenskou vzdálenost.

Ideální výživa, která je vhodná na delší triatlonové tratě, může být velkou výzvou. Potřeby sportovců jsou rozdílné a každý by měl zvolit individuální strategii . Nicméně výživa, kterou zvolíte v předstartovní přípravě může ovlivnit celkový výkon. V následujících odstavcích najdete důležité tipy, možnosti i překážky, na které můžete narazit.

Carboloading  ( doplnění glykogenu )

Během méně intenzivních tréninků tělo nepotřebuje vyšší příjem sacharidů. Opakem jsou dny před závodem. Běžný příjem sacharidů vede k navýšení a doplnění glykogenových zásob. Větší množství těstovin, rýže atd. v předstartovní dny může zatížit žaludek a trávení. Nealkoholické nápoje jsou také nevhodné, kvůli obsažené fruktóze. Proto používám CARBO LOADER. Po každém hlavním jídle, stačí jednoduše vypít jednu dávku a tím zajistíte maximální doplnění zásob glykogenu.

Elektrolyty

Elektrolyty, zejména sůl ( nebo raději sodík ) jsou nezbytnou součástí závodní výživy. V den závodu by měla být rozhodující  optimální vyváženost elektrolytů v těle. Speciálně se zaměřte na tréninkovou přípravu. Během hlavních jídel používám kuchyňskou sůl. Na pití čistou vodu obohatím o ELECTROLYTE TABS nebo SALT CAPS ( 1 solná tableta na 0,5l ).

 

NO loading ( doplnění oxidu dusíku)

Díky vědeckým studiím je dnes mezi profesionálními sportovci rozšířen fakt, že oxid dusíku zvyšuje sportovní výkon. Mezi další benefity patří zvýšená cirkulace krve a okysličení svalů a orgánů v těle sportovce. V předstartovní dny zařazuji NITROFLOW PERFORMANCE a RED BEET VINITROX k mým denním doplňkům stravy.

Vláknina

Poslední dva až tři dny před závodem dávám pozor na snížený příjem vlákniny, která během závodu příliš zatěžuje můj žaludek. Běžně nahradím celozrnné produkty, zeleninu a ovoce za bílé pečivo, rýži či těstoviny.

Fruktóza

Fruktóza, která je obsažená zejména ve sportovních a nealkoholických nápojích, způsobuje komplikace během vytrvalostních závodů. Mezi nejčastější problémy sportovců patří křeče v žaludku či nadýmání. Zásadně nepiji před závody žádné šťávy, džusy nebo ovocné koncentráty. V den závodu je můj nejoblíbenější sportovní nápoj ULTRA COMPETITION.

Ruedi Wild doporučuje výživovou strategii pro střední a dlouhou distanci

17. 7. 2019 Novinky, Výživová poradna

Ruedi Wild již řadu let slaví významné národní i mezinárodní úspěchy. Několikrát byl mistrem světa (2009 a 2010), mistrem Evropy (2012 a 2014) a celkem šestkrát mistrem Švýcarska v triatlonu (na olympijské i střední distanci)  a duatlonu.  V roce 2016 na mistrovství světa v Mooloolaba v Austrálii získal  na střední distanci 70,3 bronzovou medaili. V současné době patří ke světové špičce na středních a dlouhých tratích.
Ruedi spolupracuje se Sponser Sport Food a jejich atlety a zaměstnanci, intenzivně používá Sponser produkty v tréninku a závodech více než 10 let a aktivně se podílí na vyvíjení nových produktů.

Ruedi říká : « Čtyři dny před závodem na střední trať se zaměřuji na můj speciální stravovací plán. Od té chvíle denně užívám jeden RED BEET VINITROX. Tento koncentrát z červené řepy dodává dusičnany, polythenoly a speciální proteiny, tedy látky, které zvyšují produkci oxidu dusíku a zlepšují cirkulaci krve. Tento efekt byl zkoumán v mnoha studiích a je známý ve vytrvalostních sportech. Vzhledem k tomu, že mám citlivý žaludek, vždy si rozředím koncentráty (což odpovídá zhruba půl litru vysoce kvalitního džusu z červené řepy) s vodou a stejným způsobem ředím i ovocné džusy. Speciálně v den závodu mám při snídani svého posledního ,,panáka’’ a  takto postupuji zhruba 3 hodiny před startem. Ideální je kombinace RED BEET VINITROX spolu s  NITROFLOW PERFORMANCE, který působí podobně a vytváří oxidy dusíku, beru také čtyři dny před startem závodu.

V den závodu se soustředím na doplnění cukru bez přejídání a pocitu těžkosti z nadměrného množství těstovin atd. V tyto dny jsem zvyklý jíst dříve. CARBO LOADER je vysokoenergetický koncentrát.  Sacharido-elektrolytické  řešení mi velmi vyhovuje. Beru si jednu dávku čtyřikrát denně, vždy po jídle plus před spaním. Výhodou CARBO LOADERU je, že  neobsahuje fruktózu, jejíž značné množství obsahují prakticky všech nealkoholických a sportovních nápoje.  Ta mi v minulosti často v průběhu závodu způsobovala žaludeční problémy, aniž bych přesně znal příčiny. Z toho samého důvodu se v tomto  období vyhýbám  vláknině a volím stravu bez ní nebo s minimálním obsahem. Vyhýbám se i salátům a zelenině, která je obvykle z velké části v mém jídelníčku.

V závodní den mně porce LIQUID ENERGY PLUS těsně předtím než přijde plavání, zajistí dostatečnou energií pro mé nohy. Při jízdě na kole piji COMPETITION a ULTRA COMPETITION, většinou mix těchto dvou. Tento mírně ochucený sportovní nápoj bez kyselin, obsahuje širokou škálu sacharidů, které dokonale toleruje můj citlivý žaludek a zajišťuje mi dlouho trvající energii a zdroj elektrolytů. Sacharido-elektorlytcké řešení těchto sportovních nápojů zlepšuje vstřebávání vody a tím přispívá k udržení výkonu po celou dobu závodu. Vzhledem k  podmínkám (počasí a teplota), přidávám 1-2 solné tablety SALT CAPS za hodinu a nebo ředím v bidonu, který mám za zády a tímto zajišťuji pokrytí zvýšené spotřeby elektrolytů.
Pokud přijdou sjezdy a já mohu relaxovat, nemusím tak intenzivně dýchat, rád smíchám svou výživu s pevným jídlem, jako třeba HIGH ENERGY BARS, která je dostupná ve čtyřech příchutích (Meruňka-Vanilla, Lesní plody, Banán, Slané oříšky). Mým osobním favoritem je příchuť slané oříšky, která mi dodá i trochu slané chuti.

Při běhu je žaludek nejcitlivější, takže je důležité nemixovat vše dohromady. Jednoduše se soustředím na energetické gely a slané tablety s čistou vodou,  abych měl jistotu stálé hydratace. Například si beru asi 1,5 tuby gelu (70g porce) za hodinu v menších dávkách a 30g gelu v sáčku každých 20 minut, vše dohromady s 1-2 solnými tabletami.

První minuty po závodě, kdy tělo začne regenerovat jsou kruté.  Tělo musí dostat zpět správné palivo. Většinou se necítím hladový. Proto upřednostňuji tekutou výživu. Například  zvolím ovoce, širokou nabídku proteinů, které jsou dostupné v cílovém místě. Při zvláštních příležitostech si dám i nealkoholické pivo…  PRO RECOVERY s vysoce kvalitními proteiny  je pro mě nejlepší produkt na trhu. Po jeho konzumaci cítím jasně rozdíl, kdy se mohu opět vrátit do plného tréninku.

Moje doporučení zní – testujte a doplňujte si vaši závodní výživu.  Je to klíčová součást, která vám dá šanci uspět při jakémkoliv závodu. Přeji vám hodně štěstí a zábavy !

1 2 3 6