Certifikované přírodní materiály nejvyšší kvality
Produkty využívají olympijští vítězové
Při objednávce nad 500 Kč dárek lahev 0,5l Sponser zdarma, nad 3 000 Kč doprava zdarma

Regenerace při vícedenních závodech

3. 9. 2020

Rychlá regenerace je klíčovým prvkem k dosažení kvalitního výsledku při vícedenních závodech. Můžeme dát příkladem Swiss Epic, který patří mezi náročné závody horských kol. Sdílíme s vámi několik jednoduchých tipů od Sponser: Ihned po dokončení závodu (etapy) dodejte tělu minimálně 20g proteinu a 50-60g sacharidů, které jsou dobře stravitelné. Například: PRO RECOVERY + 1 banán […]   Číst více →

Crossfit a výživa

27. 8. 2020

Crossfit tréninky nepatří mezi vytrvalostní aktivity a trvají zhruba hodinu, proto je řadíme mezi vysoce intenzivní sporty. Samozřejmě nezapomínáme ani na zahřívací fázi, koordinační cviky a cooldown po tréninku. Jinými slovy, trénink je poměrně krátký, ale extrémně intenzivní, podobný intervalovému tréninku (HIIT).   Výživa před tréninkem Pokud chcete absolvovat cvičení s vysokou intenzitou, je důležité […]   Číst více →

Aminokyseliny a jejich využití v silovém tréninku i redukci

17. 4. 2020

Aminokyseliny představují základní stavební kámen bílkovin. Mnoho sportovců podceňuje dostatečný příjem a jejich nedostatek v těle může způsobit velké škody. V jejich prospěch hovoří rychlá a snadná vstřebatelnost, která nezatěžuje tělo trávením. Zajímavá studie Kevina D.Tiptona prokazuje, že zařazením aminokyselin těsně před silovým tréninkem může zvýšit efektivnější budování svalové hmoty. Obzvláště důležitou roli hraje L-Leucin. […]   Číst více →

Veganství & Sport

12. 3. 2020

Veganská výživa pro sportovce: proveditelná, ale musí být komplexní  Při současném ekologickém a etickém hnutí stále roste pozornost veganské výživy. Zejména v městských oblastech se veganská výživa jeví jako trend, který se odráží v životním stylu, tedy i v každodenních sportovních aktivitách. Film Game Changers, který také běží na Netflixu, také přispívá k propagaci veganské […]   Číst více →

Výživa během tréninkových kempů

12. 3. 2020

Výživa během tréninkových kempů Od profesionálního sportovce Ruediho Wilda   Ruedi Wild, Remo Jutzeler Výživa během triatlonového kempu: tipy na nejlepší postupy od Ruediho Wilda   Profesionální triatlonista Ruedi Wild je více než dvacet let špičkovým sportovcem. Na své cestě k nesčetným národním a mezinárodním titulům a titulům mistrů světa a Evropy získal švýcarský profesionální […]   Číst více →

Zvýšení hladiny karnitinu ve svalech doplněním L-karnitinu spolu se sacharidy

23. 1. 2020 ,

Předchozí diskuse o účinnosti L-karnitinu, pokud jde o zvýšenou oxidaci lipidů, v zásadě argumentovaly obtížemi dosáhnout vyšších hladin karnitinu ve svalech doplněním L-karnitinu. Není to tak dávno, kdy 2 studie ověřovaly, zvýšení svalového karnitinu jeho po perorální suplemetací (Stephens, J Appl Physiol, 2006; Stephens, J Physiol, 2013). Zájem o zvýšení hladiny karnitinu ve svalech je […]   Číst více →

VŠE, CO POTŘEBUJETE VĚDĚT O SPORTOVNÍ VÝŽIVĚ V TENISE

16. 1. 2020

Během krátkých přestávek po setech můžete vidět svačinky, třeba jako Roger Federer, který si dá půlku banánu nebo občas popijí. Potřebuje tenista  specifickou sportovní výživu a pokud ano, co potřebujete vědět? Krátké přestávky na kurtu Četné, ale krátké přestávky během setů znamenají, že sportovní výživa v tenisu musí splňovat zvláštní potřeby: Sportovní výživa musí být […]   Číst více →

SODA LOADING CESTA KE ZVÝŠENÍ VÝKONU

7. 11. 2019

Soda loading pomocí  LACTAT BUFFER zvyšuje toleranci laktátu ve sportech s vysokou intenzitou. Svalová hyperacidita nebo li zakyselení a následná akumulace laktátu, jakož i krátkodobý pokles pH krve jsou faktory, které omezují výkon, pokud jde o trénink a závody s vysokou intenzitou. Sportovec se stává „kyselým“, což limituje jeho výkon. V této situaci nabízí citrát […]   Číst více →

SYROVÁTKOVÝ PROTEIN

3. 10. 2019

Jak název napovídám je zdrojem syrovátkového proteinu syrovátka. Ta je obsažena v mléce a vzniká odstraněním kaseinu, kdy po sražení mléka vzniká tuhá složka kasein (v podstatě tvaroh) a tekutá složka – syrovátka, více méně jako odpad tohoto procesu. Syrovátkový protein je dnes nejoblíbenějším zdrojem proteinu. Syrovátka je přirozeně výše uvedeným procesem a má nejvyšší […]   Číst více →

DŮLEŽITÉ NUTRIČNÍ TIPY PRO ZÁVODY V MTB MARATONU

30. 9. 2019

Základní výživové doporučení pro maratony Výživová strategie před a v průběhu MTB maratonu je v podstatě velmi individuální záležitost, zejména na skutečně dlouhých tratích. Nicméně existují důležité pokyny, které je třeba dodržovat, aby bylo možné závod optimálně zvládnout. Zvláštní pozornost by měla být věnována následujícím 3 oblastem: Rovnováha tekutin: pijte pravidelně a podle vašeho pocitu žízně Energie: […]   Číst více →

1 2 3