Certifikované přírodní materiály nejvyšší kvality
Produkty využívají i olympijští vítězové
Při objednávce nad 500 Kč dárek lahev 0,5l Sponser zdarma, nad 3 000 Kč doprava zdarma (nevztahuje se na akční zboží)

Regenerace při vícedenních závodech

3. 9. 2020

Rychlá regenerace je klíčovým prvkem k dosažení kvalitního výsledku při vícedenních závodech. Můžeme dát příkladem Swiss Epic, který patří mezi náročné závody horských kol.

Sdílíme s vámi několik jednoduchých tipů od Sponser:

Ihned po dokončení závodu (etapy) dodejte tělu minimálně 20g proteinu a 50-60g sacharidů, které jsou dobře stravitelné. Například:

PRO RECOVERY + 1 banán

RECOVERY DRINK + 1 AMINO 12500 ampule

RECOVERY DRINK

WHEY PROTEIN + sendvič

Během závodu zajistěte tělu dostatečnou hydrataci. Sportovní nápoje, které obsahují elektrolyty jsou vhodná varianta. Samozřejmě obsahují i sacharidy, které potřebujete pro doplnění energie. Nejoblíbenější sportovní nápoj je jednoznačně COMPETITION .

Poté co projedete finišem, osprchujete se a zajistíte tělu regenerační nápoj, nezapomeňte i na malou svačinku. Doporučujeme ovoce, sendviče, rýžové chlebíčky, proteinové tyčinky,..

Po 2 hodinách se můžete pustit do hlavního jídla, které by mělo obsahovat bílkoviny, sacharidy ve formě přílohy a vařenou zeleninu. Raw stravu a čerstvou zeleninu omezte na minimu, obsahuje vlákninu, která by zpomalila trávení na další den závodu. Ale i tak je vhodné zařadit zdravé tuky ve formě lněného, ořechového, avokádového,.. oleje, který obsahuje omega-3 a pomáhá tělu rychleji regenerovat.

Příklady hlavních jídel:

Vařené brambory s rybou a špenátem

Boloňské špagety

Libové maso, rýže a vařená zelenina

Těstoviny s míchanými vejci a vařenou zeleninou

Také stojí nezapomínejte na produkty, které obsahují oxid dusnatý (NO). Zlepšují průtok krve, rozšiřují cévy a vlásečnice a tím pádem zajistí rychlejší regeneraci. Čerstvé zelenině a ovoci se raději vyhýbáme z výše zmíněných  důvodů a proto je lepší zvolit koncentráty, které stimulují tvorbu NO. NITROFLOW PERFORMANCE nebo RED BEET VINITROX jsou ideálními pomocníky.

Jezte dosyta a nepřejídejte se! Zbytečně by jste tak zatížili trávení a zpomalili regeneraci.

Po večeři přidejte 20g proteinu například WHEY ISOLATE

Po večeři můžete přidat i CARBOLOADER k maximálnímu doplnění glykogenu ve svalech. Dávkování závisí na tělesné váze viz.etiketa.

 

Autor: Yvonner Forster Nigg
dipl. eng. food sciences FH
dipl. dietitian HS