Certifikované přírodní materiály nejvyšší kvality
Produkty využívají i olympijští vítězové
Při objednávce nad 3 000 Kč doprava zdarma

SPORTOVNÍ VÝŽIVA V ZIMĚ

31. 1. 2019

Sportovní výživa v zimě se obecně neliší od té letní.  Ale pokud se podíváte blíže, existují některé zásadní rozdíly. Na jedné straně se tréninkové cíle letních sportovců v zimě značně liší od cílů v létě. V létě jsou v popředí závody či zápasy a tedy výkon, zima je pak obdobím pro získání základů pro další soutěžní ročník. Měsíce listopad a prosinec jsou také často charakterizovány odpočinkem a klidem, a proto má strava velmi odlišný charakter. V lednu a únoru se pak v rámci přípravy často pracuje na síle a vytrvalosti a příjem bílkovin má tedy větší význam.

 

Závody v zimě

V podstatě musíte vědět, že při nízkých teplotách a s rostoucí nadmořskou výškou se také zvyšují nároky na dodržování pitného režimu.  Vědecké studie prokazují , že vzhledem k suchému vzduchu ve vysoké nadmořské výšce se zvyšuje spotřeba tělních tekutin a zejména dýcháním. Tyto skutečnosti mohou mít velký vliv na výkon při sportovních aktivitách nad 2000 m.n.m (například biatlon, běžecké lyžování). Proto je důležité věnovat pozornost příjmu energie a pravidelnému pití (více v článku Pitný režim je důležitý i v zimě) a to zejména proto, že i přes srovnatelné požadavky na tekutiny je žízeň v zimě obecně menší, ale požadavky na energii jsou spíše vyšší díky kompenzaci tepelných ztrát těla způsobených chladem.

 

Sportovcům zaměřeným v zimě na výkon doporučujeme  používat vysoce energetické sportovní nápoje LONG ENERGY a COMPETITIN DRINK, protože zajišťují dostatečnou zásobu tekutin a energie. Mimochodem, můžete mít i jejich teplou verzi v termosce. Pro tento účel je vhodný i SPORT TEA . Pro doplnění energie jsou vždy vhodné LIQUID ENERGY GEL.  Energetické tyčinky mohou být zmrzlé a skelnaté.
V zimě by se rovněž neměly ignorovat zvýšené nároky imunitní systém nesmí být ignorovány.  Ten spolu s dýchacími cestami jsou velmi zatíženy dlouhodobou inhalací studeného  vzduchu.  Nucleotidy, obsažené v IMMUNOGUARD, zde mohou pomoci.

 

Regenerace

Regenerace má stejný význam v zimních i letních  sportech . Důraz je kladen na rehydrataci a doplnění energie a zásob bílkovin pro regeneraci svalů. Jiné aspekty nejsou z hlediska výživy v zimě zohledňovány. Je samozřejmě vhodné, individuálně a v závislosti na situaci, začít s teplými nápoji a / nebo jídlem jako první regeneračním opatřením, aby se tělo ohřálo a nevynakládalo další drahocennou energii na výrobu tepla. Nabízí se například RECOVERY SHAKE s čokoládovou příchutí  jako mléčný nápoj, který je dobře přijímán. Nemělo by však být použito žádné vroucí, ale pouze teplé mléko.

Převzato z: www.sponser.ch