Certifikované přírodní materiály nejvyšší kvality
Produkty využívají olympijští vítězové
Při objednávce nad 500 Kč dárek lahev 0,5l Sponser zdarma, nad 3 000 Kč doprava zdarma

VŠE, CO POTŘEBUJETE VĚDĚT O SPORTOVNÍ VÝŽIVĚ V TENISE

16. 1. 2020

Během krátkých přestávek po setech můžete vidět svačinky, třeba jako Roger Federer, který si dá půlku banánu nebo občas popijí. Potřebuje tenista  specifickou sportovní výživu a pokud ano, co potřebujete vědět?


Krátké přestávky na kurtu

Četné, ale krátké přestávky během setů znamenají, že sportovní výživa v tenisu musí splňovat zvláštní potřeby: Sportovní výživa musí být nejen rychle poživatelná, ale současně musí být také maximálně stravitelná. Takže pokud vidíte, že tenisové hvězdy jedí v průběhu setu půl banánu, není na tom nic špatného. U zápasu trvajícího několik hodin však toto občerstvení rozhodně nestačí. Tenisti se proto mohou spolehnout na tekutou energii z tuby, například na LIQUID ENEGY GEL (s nebo bez kofeinu), vysoce kvalitním sportovní nápoje se sacharidy, jako je COMPETITION, LONG ENERGY nebo  ISOTONIC, nebo několik soust HIGH ENERGY BAR.
Při hledání pozoruhodného kofeinového nakopávače, který znovu probudí motivaci a koncentraci, doporučujeme ampuli ACTIVATOR nebo několik kousků z balíčku POWER GUMS. Předchozí a pravidelné používání MENTAL FOCUS může nabídnout jasné výhody, pokud jde o kognitivní výkon v technickém tréninku i v zápase.


Uvnitř nebo venku

Z nutričního hlediska není rozhodující, zda se tenisový zápas hraje uvnitř nebo venku na antuce nebo trávě. Klimatické podmínky se však mohou výrazně lišit, a proto mají také odpovídající vliv. Teplota a vlhkost vzduchu jsou hlavní parametry, které je třeba vzít v úvahu při výživě na tenisovém kurtu. V zimě a při nízké vlhkosti musí výživa pokrýt především energetické nároky sportovce. V žáru nebo ve vysoké vlhkosti potřebuje tělo podstatně více tekutiny.
Pokud se očekává, že zápas bude trvat více jak tři, čtyři nebo někdy pět setů včetně tie-breaku, doporučuje se „carboloading“ již dva dny před zápasem. Pokud je na kurtu vysoké teplo, může být velmi užitečné předchozí kůra „sodaloadingu“ pomocí LACTAT BUFFER. Hráči, kteří se hodně potí a hráči náchylní na křeče, by měli navíc používat  SALT CAPS nebo MUSCLE RELAX.


Regenerace v průběhu turnaje

U tenisových turnajů trvajících několik dní nebo dokonce dvou týdnů hraje regenerace důležitou roli. Doporučujeme proto: Pravidelný „carboloading“ pomocí CARBO LOADER, každý druhý nebo třetí den. V horkých a vlhkých oblastech se doporučuje „sodaloading“ za použití  LACTAT BUFFER, aby se zvýšila hladina sodíku a zabránilo se tak dehydrataci a křečím. Po každém zápase si vždy dejte sacharido-proteinový koktejl, jako je PRO RECOVERY, a navíc večer přidejte proteinový koktejl z MULTIPROTEINu nebo CASEINu, ideálně před spaním. Pokud je nutné časté cestování a / nebo kontakt s velkým množstvím lidí , eliminuje použití IMMUNOGUARD riziko infekce.